l'adaptació
Anomenem EL PERIODE D’ADAPTACIÓ al temps que necessita l’infant per conèixer i sentir-se segur en el nou espai on conviurà amb ALTRES INFANTS I ADULTS que no son els seus referents habituals.
L’adaptació a l’escola representa un esforç per tots plegats: infants, famílies i educadors i educadores, però qui ho viu més intensament és l’infant. Li costa entendre que el pare i la mare el deixin en un lloc desconegut amb altres persones. Els adults hem de fer possible que aquesta procés sigui suau i agradable.
Com podem ajudar als infants?
Fent un horari més curt durant els primers dies, procurant que l’assistència de l’infant sigui continuada, acompanyant l’infant sense presses, acomiadant-se breument i no fent-t’ho d’amagat, ja que l’infant ha d’entendre que ara li dieu adéu, però que més tard vindreu a buscar-lo.
Durant l’adaptació es poden presentar alguns petits trastorns ( diarrees, dècimes de fe-bre, pèrdua de gana,...). No els heu de viure amb angoixa, ja que amb poc temps es tor-na a la normalitat.
Procureu que l’inici de curs no coincideixi amb moments de canvis importants per a l’in-fant com per exemple: canviar-lo de llit, treure-li el bolquer, el xumet o d’altres objectes als quals el nen o la nena estigui acostumat.
Anomenem EL PERIODE D’ADAPTACIÓ al temps que necessita l’infant per conèixer i sentir-se segur en el nou espai on conviurà amb ALTRES INFANTS I ADULTS que no son els seus referents habituals.
L’adaptació a l’escola representa un esforç per tots plegats: infants, famílies i educadors i educadores, però qui ho viu més intensament és l’infant. Li costa entendre que el pare i la mare el deixin en un lloc desconegut amb altres persones. Els adults hem de fer possible que aquesta procés sigui suau i agradable.
Com podem ajudar als infants?
Fent un horari més curt durant els primers dies, procurant que l’assistència de l’infant sigui continuada, acompanyant l’infant sense presses, acomiadant-se breument i no fent-t’ho d’amagat, ja que l’infant ha d’entendre que ara li dieu adéu, però que més tard vindreu a buscar-lo.
Durant l’adaptació es poden presentar alguns petits trastorns ( diarrees, dècimes de fe-bre, pèrdua de gana,...). No els heu de viure amb angoixa, ja que amb poc temps es tor-na a la normalitat.
Procureu que l’inici de curs no coincideixi amb moments de canvis importants per a l’in-fant com per exemple: canviar-lo de llit, treure-li el bolquer, el xumet o d’altres objectes als quals el nen o la nena estigui acostumat.
I love Cobi!
ResponElimina