Passa al contingut principal




 EL CARNAVAL, SA MAJESTAT CARNESTOLTES I LES DISFRESSES

 per veure el video prem la foto

Pels voltants de febrer arriba una de les festivitats més celebrades per a tothom: el Carnaval! És ben típic haver de seguir els manaments que ens encarrega el Carnestoltes i disfressar-nos com a tradició. És una festa divertida, alegre i que alimenta la creativitat, l’enginy, la imaginació i la projecció.
Hem de tenir en compte que les disfresses són un mitjà per expressar-se: deixen entreveure els interessos de cadascú, els desitjos, els neguits o, fins i tot, les pors. Esdevenen una eina molt important per assolir el concepte d’empatia en els infants perquè els ajuda a posar-se en la pell dels altres.
Hi ha infants que gaudeixen molt disfressant-se però s’ha de tenir en compte que també hi ha d’altres que tenen dies i moments, que la idea de disfressar-se no els entusiasma tant o que ho fan però des de la seva intimitat i de forma discreta. Cada infant ha de seguir el seu propi ritme d’aprenentatge i desenvolupament i les persones adultes hem de respectar-ho. Cal entendre el fet de disfressar-se com una proposta que ha de fer-se des de les ganes d’un o una mateixa i despertant emocions positives.
Els infants que venen a Cobi són encara molt petits i petites, per tant, cal anar molt a poc a poc, com amb totes les altres propostes que les criatures de 0 a 3 anys van vivint i aprenent. Aquests infants, en els seus tres primers anys de vida estan construint la seva identitat personal i la percepció de la dels altres. Es van reconeixent com a diferents i van establint les seves relacions amb els altres infants i també amb els adults del seu voltant. Per tant, nosaltres els hem d’acompanyar, donar temps i positivitzar aquesta pràctica que per a ells, potser encara costa d’entendre.
Quins beneficis té disfressar-se?
– L’estimulació de la imaginació i de la creativitat: busquen els complements que més els hi criden l’atenció, se’ls posen, se’ls treuen, els combinen...
– La identificació del cos i les seves parts mitjançant el desenvolupament de la identificació, la precisió, la concreció, etc.
– Es millora la comunicació verbal i la no verbal: posen en pràctica el seu llenguatge i expressions i també la comunicació no verbal a través de la postura corporal, gestos, etc.
– L’expressió d’emocions i sentiments: sovint, mitjançant la identitat d’un altre, l’infant pot expressar amb més facilitat les seves pors i les seves preocupacions.
– La millora de les habilitats socials: en els grups de grans (2-3 anys), els infants es disfressen plegats entomant rols i creant històries en comú. Això els fa créixer en habilitats socials i millora les relacions amb els altres.
– La pràctica i adquisició de més autonomia a l’hora de vestir-se, desvestir-se, cordar, botonar, etc..., a la vegada que van posant en pràctica la psicomotricitat fina.
En aquest enllaç trobareu el recull de fotos


*************


¡EL CARNAVAL, SA MAJESTAT CARNESTOLTES Y LOS DISFRACES!

¡Durante el segundo trimestre del curso llega una de las festividades más celebradas para todo el mundo:! ¡El Carnaval! Es muy típico tener que seguir los mandamientos que nos encarga el Su Majestad Carnestoltes y disfrazarnos como manda la tradición. Es una fiesta divertida, alegre y que alimenta la creatividad, el ingenio, la imaginación y la proyección.
Hay que tener en cuenta que los disfraces son un medio para expresarse: dejan entrever los intereses de cada cual, los deseos, las desazones o, incluso, los miedos. Acontecen una herramienta muy importante para lograr el concepto de empatía en los niños porque los ayuda a ponerse en la piel de los otros.
Hay niños que disfrutan mucho disfrazándose, pero se tiene que tener en cuenta que también hay otros que tienen días y momentos, que la idea de disfrazarse no los entusiasma tanto o que lo hacen, pero desde su intimidad y de forma discreta. Cada niño tiene que seguir su propio ritmo de aprendizaje y desarrollo y las personas adultas tenemos que respetarlo. Hay que entender el hecho de disfrazarse como una propuesta que tiene que hacerse desde las ganas de uno o una misma y despertando emociones positivas.
Los infantes que vienen a Cobi todavía muy pequeños y pequeñas, por lo tanto, hay que ir muy despacio, como con todas las otras propuestas que las criaturas de 0 a 3 años van viviendo y aprendiendo. Estos niños, en sus tres primeros años de vida, están construyendo su identidad personal y la percepción de la de los otros. Se van reconociendo como diferentes y van estableciendo sus relaciones con los otros niños y también con los adultos de su alrededor. Por lo tanto, nosotros los tenemos que acompañar, dar tiempos y posivitizar esta práctica que para ellos aunque les cueste entender.

y... ¿Qué beneficios tiene disfrazarse?
– La estimulación de la imaginación y de la creatividad: buscan los complementos que más se los llaman la atención, se los ponen, se los sacan, los combinan...
– La identificación del cuerpo y sus partes mediante el desarrollo de la identificación, la precisión, la concreción, etc.
– Se mejora la comunicación verbal y la no verbal: ponen en práctica su lenguaje y expresiones y también la comunicación no verbal a través de la postura corporal, gestos, etc.
– La expresión de emociones y sentimientos: a menudo, mediante la identidad de otro, el niño puede expresar con más facilitado sus miedos y sus preocupaciones.
– La mejora de las habilidades sociales: en los grupos de grandes (2-3 años), los infantes se disfrazan entre ellos, comparten roles y crean pequeñas historias en común. Esto los hace crecer en habilidades sociales y mejora las relaciones con los otros.
– La práctica y adquisición de más autonomía en la hora de vestirse, desvestirse, abrochar, abotonar, etc., a la vez que van poniendo en práctica la psicomotricidad fina.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PREINSCRIPCIO I MATRICULA A LES ESCOLES BRESSOL DE BARCELONA

Un passeig per l'escola: EL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU AMB IMATGES

L' EBM   Cobi  forma part de la Xarxa d'Escoles Bressols Municipals de Barcelona i està situada al barri de la Vil·la Olímpica, al districte de Sant Martí. Va ser inaugurada l'octubre de 2011. L'escola consta de nou estances situades en planta baixa que es comuniquen entre elles i cadascuna ofereix sortida directa al jardí i a una gran sala d'usos múltiples que anomenem  SUM . A  Cobi  entenem l'escola bressol com un espai educatiu on tots els seus integrants aprenem a viure i a conviure junts. Pensem que ha de ser un lloc en el qual, partint dels drets i de les necessitats dels infants, creient en les seves capacitats i actuant en conseqüència, es promoguin els valors de la vida quotidiana, de la convivència i del respecte. EN AQUEST VÍDEO US OBRIM LES PORTES DE L'ESCOLA :   El nostre projecte educatiu té com a principal protagonista l'infant. Creiem que els infants són éssers capaços i competents, amb diferents nivells de desenvol

"ELS PATIS DE BRESSOL OBERTS AL BARRI"

   Benvolgudes famílies Us fem saber que a partir del gener el jardí de l'escola formarà part del projecte de ciutat "ELS PATIS DE BRESSOL OBERTS AL BARRI"   ********* Queridas familias Os hacemos saber que a partir del 23 de abril el jardín de la escuela formará parte del proyecto de ciudad "LOS PATIOS DE CUNA ABIERTOS AL BARRIO" Sereu molt benvingudes!!!!!