L’acció dels infants sobre el seu entorn facilita la descoberta de les característiques sensorials rellevants dels materials i dels objectes.
Experimentar, verbalitzar, argumentar, contrastar, comprovar.
La repetició habitual d’aquests procediments comporta que l’infant aprengui a mirar el món des d’una altra òptica, qüestionant-se coses, implicant-hi el pensament, anant sempre una mica més enllà, construint i ampliant el seu coneixement del món: els objectes que suren o s’enfonsen, el moviment de les boles en els plans inclinats, l’equilibri en funció de la posició dels objectes, les barreges d’elements, el moviment d’un pèndol, el comportament de la llum, l’atracció dels imants.
La repetició de les accions que duen a terme els aproximen a la descoberta de les primeres categories perceptives.
La repetició habitual d’aquests procediments comporta que l’infant aprengui a mirar el món des d’una altra òptica, qüestionant-se coses, implicant-hi el pensament, anant sempre una mica més enllà, construint i ampliant el seu coneixement del món: els objectes que suren o s’enfonsen, el moviment de les boles en els plans inclinats, l’equilibri en funció de la posició dels objectes, les barreges d’elements, el moviment d’un pèndol, el comportament de la llum, l’atracció dels imants.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada