A les escoles sempre s’han celebrat les festes populars perquè són
formes genuïnes d’expressió de la cultura del poble, són realitats vives que es
van transformant al llarg del temps.
Gràcies a la celebració d’aquestes festes es contribueix a la recuperació
i la consolidació de la nostra cultura tradicional i popular. Mitjançant la
programació de propostes que ens
permeten viure els costums i les tradicions podem revitalitzar aquestes
tradicions que fan que la nostra cultura sigui única.
Les celebracions que es fan són la culminació d’un treball pedagògic
previ que coincideix amb l’inici o l’acabament d’un trimestre i/o amb un canvi
de cicle de la natura (tardor: Castanyada, hivern: Nadal, Carnestoltes,
primavera, estiu).
Les propostes que es programen
per cada festa estan pensades pel nivell de desenvolupament en què es troben
els infants i tenen també l’objectiu de possibilitar la comunicació i
l’expressió col·lectiva entre els infants de l’escola.
El Nadal simbolitza l’acabament d’un trimestre i a l’hora l’inici d’una
nova estació anual, l’hivern.
Malgrat el seu origen marcadament religiós, el Nadal ha esdevingut una tradició que se celebra arreu del món, fins i tot, per gent que no pertany a la religió Cristiana. A Catalunya les tradicions més arraigades poden ser cagar el Tió, menjar neules i torrons, cantar nadales, fer dinars en germanor,... A Cobi les propostes pensades per a aquesta festa són purament laiques
però juguen un paper clau en el desenvolupament emocional del nen/a.
El Nadal és una
festa que convida a la celebració conjunta d’un any ple d’experiències i
emocions. Durant els dies que celebrem aquesta tradició es posa de manifest
l’alegria i la il·lusió dels nens i nenes. ?????
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada