ADAPTACIÓ:
Anomenem EL PERIODE D’ADAPTACIÓ al temps que necessita l’infant per conèixer i sentir-se segur en el nou espai on conviurà amb altres INFANTS I ADULTS
L’adaptació és un moment de vital importància perquè les famílies se sentin bé, acollides, i confiïn en la institució on deixen els seus fills, per això és important donar el temps necessari a cada família perquè desenvolupi confiança en l’escola (Ramis, 2016).
Anomenem EL PERIODE D’ADAPTACIÓ al temps que necessita l’infant per conèixer i sentir-se segur en el nou espai on conviurà amb altres INFANTS I ADULTS
L’adaptació a l’escola representa un esforç per tots plegats: infants, famílies i mestres, però qui ho viu més intensament és l’infant. Li costa entendre que el els referents habituals el deixin en un lloc desconegut amb persones desconegudes. Els adults hem de fer possible que aquesta procés sigui suau i agradable. Per tal de poder arribar a totes les famílies, les actuacions han de ser diverses i ajustades a les necessitats i característiques de cada família (Gallagher i altres, 2018).
Com podem ajudar als infants?
Fent un horari més curt durant els primers dies, procurant que l’assistència de l’infant sigui continuada, acompanyant l’infant sense presses, acomiadant-se breument i no fent-t’ho d’amagat, ja que l’infant ha d’entendre que ara li dieu adéu, però que més tard vindreu a buscar-lo.
Durant l’adaptació es poden presentar alguns petits trastorns ( diarrees, dècimes de febre, pèrdua de gana,...). No els heu de viure amb angoixa, ja que amb poc temps es torna a la normalitat.
Procureu que l’inici de curs no coincideixi amb moments de canvis importants per a l’infant com per exemple: canviar-lo de llit, treure-li el bolquer, el xumet o d’altres objectes als quals el nen o la nena estigui acostumat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada